Socrates Grundtvig 2 Projektas
ITE - Integracija švietimo pagalba
Integration through Education
|
 |
Projekto tikslas - kovoti su socialiniu atskirtumu suaugusiųjų švietimo pagalba.
Projekto uždaviniai
1. Pasikeisti jau esančia gerąja patirtimi su europiniais partneriais.
2. Suformuoti pažangius metodus, padedančius:
a) skatinti mokytis suaugusiuosius su žemu išsilavinimo lygiu;
b) integruoti kitataučius ir etnines mažumas švietimo centrų pagalba;
c) tiekti individualias lankstaus mokymo programas, atitinkančias besimokančiųjų poreikius.
Projekto trukmė
2 metai (pradžia 2004-08-01)
Projekte dalyvaujančios institucijos
Koordinuojanti institucija:
Ispanija
Organizacijos pavadinimas: Cea Centro-Oriente
Organizacijos adresas: Pola de Siero - Asturias, Spain
Atsakingas asmuo: Maria Belen Pidal Perez
Partnerinės institucijos:
Airija
Organizacijos pavadinimas: Westmeath VEC, Athlone VTOS
Organizacijos adresas: Burgess Chambers, Church St., Athlone, Co.Westmeath, Ireland
Atsakingas asmuo: Rina McKenna
Lietuva
Organizacijos pavadinimas: Jonavos suaugusiųjų švietimo centras
Organizacijos adresas: Basanavičiaus g. 7, Jonava, Lietuva
Atsakingas asmuo: Laima Palevičienė
Švedija
Organizacijos pavadinimas: CFL
Organizacijos adresas: Soderhamn, Sweden
Atsakingas asmuo: Klas Tallvid
Olandija
Organizacijos pavadinimas: ROC Nijmegen, sector Educatie
Organizacijos adresas: Berg an Dalseweg 81, 6522 BC, Nijmegen, The Netherlands
Atsakingas asmuo: Joke Verhave
Pirmaisiais projektiniais metais susipažinta su suaugusiųjų
švietimo ypatumais bei suaugusiųjų švietimo organizavimą sąlygojančiais veiksniais partnerinėse šalyse. Pasidalinta gerąja patirtimi kaip kovoti su socialine atskirtimi. Išsakytos idėjos apibendrintos, išskirtos dvidešimt penkios pagrindinės sritys. Parengti pažangių idėjų aprašymai. 2005-ųjų metų lapkritį, susitikimo Airijoje metu atlikta palyginamoji idėjų analizė, kurios tikslas nustatyti panašumus, skirtumus bei novatoriškumą. Nutarta pabandyti įdiegti pasirinktas partnerių idėjas savo institucijose, pritaikant jas institucijos
besimokančiųjų poreikiams, bei dalytis mokomąja medžiaga. 2006-ųjų metų
gegužę, projekto partneriams susitikus Ispanijoje, papasakota apie šių
idėjų įgyvendinimą. Tarp populiariausių įvairiose šalyse įdiegtų idėjų
gali būti paminėtos šios:
suaugusiųjų skatinimas mokytis
• ambasadorių idėja: sėkmingai besimokantieji klausytojai papasakoja apie savo patirtį naujokams ar galimiems būsimiems klausytojams
• bendri projektai su kitomis vyriausybinėmis, nevyriausybinėmis ir savanoriškomis organizacijomis
• nauji reklamos būdai: paveikslėlių ir paprastos, šnekamosios kalbos panaudojimas, plakatai, reklama kine, vakarėliai, atvirų durų dienos
kitataučių integracija
• bendri tautiečių ir kitataučių užsiėmimai
• vietinės bendruomenės mokymas tolerancijos
• pagyvenusių žmonių bei kitataučių bendras mokymas – tempas ir mokomoji medžiaga gali tikti tiek vieniems, tiek kitiems
lanksčios mokymo programos
• asmeniniai veiklos planai
• pasidalinimas mokymo medžiaga
Kai kurios neabejotinai geros idėjos negalėjo būti įgyvendintos dėl lėšų trūkumo. Pavyzdžiui, tokio universalaus suaugusiųjų švietimo centro kaip Švedijoje įkūrimas, kuriame ir mokoma raštingumo, ir galima įgyti bakalauro ar magistro laipsnį, ar autobusiuko su jame įmontuota informacinių technologijų įranga, kokį matėme Airijoje, panaudojimas atokiose kaimo vietovėse gyvenančių žmonių švietimui. Šios koncepcijos labai įdomios ir gal būt bus panaudotos kada nors ateityje.
Buvo aptarti projekto rezultatai ir prieita išvados, kad jie pranoko lūkesčius. Vykdoma projekto sklaida.
Šiai veiklai įgyvendinti buvo skirta Europos Sąjungos Socrates/Grundtvig programos finansinė parama.